El Dia de la Dona Voluntària homenatjarà la implicació i la dedicació sostinguda d’Elvira Asensio, Dorita Español i Maria Pellisé en un acte que tindrà lloc el pròxim 12 de març
La Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) organitza el Dia de la Dona Voluntària a les Terres de Lleida el pròxim 12 de març. La jornada, sota el títol ‘Dones amb un llarg compromís social’, retrà homenatge a tres dones amb més de dues dècades d’implicació com a voluntàries en entitats socials.
Es tracta de persones que “són pilars, són el batec constant de cada associació, de cada projecte comunitari, de cada iniciativa que té l’altre com a protagonista”, explica el coordinador de la FCVS a Lleida, Ramon Farré.
En el marc del Dia Internacional de la Dona, que se celebra el 8 de març, l’edició d’aquest any posa el focus en tres dones amb una llarga trajectòria en el voluntariat, amb més de vint anys de dedicació, compromís sostingut i una presència essencial dins les entitats. Les protagonistes de l’homenatge són:
- Elvira Asensio, de l’Associació de familiars de malalts d’Alzheimer i altres demències de Lleida (AFALL)
- Dorita Español, de la Fundació Social Sant Ignasi de Loiola Arrels Sant Ignasi
- Maria Pellisé, de Sant Joan de Déu Terres de Lleida
Amb la seva tasca constant i discreta, totes tres contribueixen a sostenir el teixit social del territori i s’han convertit en figures essencials dins l’entitat.
Durant l’acte, les homenatjades compartiran la seva trajectòria com a voluntàries i explicaran la seva experiència, destacant els beneficis socials, sanitaris i comunitaris que genera el voluntariat.
En aquesta edició es comptarà amb la col·laboració especial del Cercle de Belles Arts de Lleida.
Programa
19 h – Benvinguda
Ramon Farré, coordinador de la FCVS – Lleida
19.05 h – Salutació institucional
Joan Talarn, President de la Diputació de Lleida
Roberto Pino, regidor de Participació i Drets Civils i d’Igualtat de la Paeria de Lleida
19.15 h – Homenatge a dones amb un llarg compromís social
Elvira Asensio, voluntària de L’Associació de familiars de malalts d’Alzheimer i altres demències de Lleida (AFALL)
Dorita Español, voluntària de la Fundació Social Sant Ignasi de Loiola Arrels Sant Ignasi
Maria Pellisé, voluntària de Sant Joan de Déu Terres de Lleida
19.55 h – Cloenda
Ramon Farré, coordinador de la FCVS – Lleida
Condueix l’acte: Marta Raluy, voluntària de Síndrome de Down, Associació Lleidatana
Lloc: Sala Jaume Magre de Lleida (Bisbe Torres, 2. Lleida)
Inscripcions
L’acte és gratuït, però cal inscripció prèvia a través del formulari.