Arrenca una nova sessió del 4t Cicle de Comunicació Social amb un espai de diàleg en què es compartiran tècniques per connectar i generar impacte amb el target de l’entitat
En marxa la segona sessió del 4t Cicle de Comunicació Social que organitza la Federació Catalana de Voluntariat Social. El pròxim dijous, 4 de maig, sota el títol ‘Impulsa el pla de comunicació: estratègies per arribar al nostre públic’ quatre professionals de l’àmbit de la comunicació compartiran tècniques per empènyer la comunicació de la forma més efectiva per connectar i generar impacte al públic de l’entitat.
Cada vegada la societat és més consumidora de la comunicació digital. Així, tal com avisa l’Estudi sobre l’estat de la digitalització al Tercer Sector “les entitats que no assoleixin una posició rellevant en el canal digital poden patir una menor visibilitat i menor coneixença dels seus grups d’interès més propers, elements clau per al seu progrés com a organització social”.
Aquesta sessió del 4t Cicle de Comunicació Social generarà un espai virtual de diàleg entre quatre experts de la comunicació que reflexionaran sobre les estratègies per arribar millor a persones usuàries, voluntàries, sòcies, professionals, donants i totes aquelles que formen part de l’entitat.
Blocs temàtics
Per tal de debatre i aprofundir sobre com empènyer la comunicació de l’entitat, durant la trobada s’abordaran els següents blocs temàtics:
–Les xarxes socials i l’ABC de la comunicació
–Crear comunitat
–Creació de contingut
Les veus de la sessió
Aurora Masip
Periodista. Professional a la ràdio, a la televisió i també com a professora. He estat la directora de comunicació del govern (2007-2010) i del Banc de Sang i Teixits (2011-2022). Actualment assessora empreses i persones en estratègia i pràctica de comunicació.
Manel Gastó
20 anys en el món de la comunicació, ajudant empreses i institucions a explicar per què, com i què fan. Des de l’esbós inicial d’un concepte fins a l’execució, seguiment i anàlisi d’indicadors.
Ha treballat tant en entitats públiques com privades i al tercer sector; i compte amb experiència en consultoria i formació a Espanya i Amèrica Llatina.
Laura Munné
Periodista especialitzada en comunicació creativa, treballant en mitjans i agències de comunicació. Creació de continguts, històries i fa creativitat del dia a dia mitjançant paraules, imatges, vídeos… A les xarxes socials, i on calgui.
Lluís Trillo
Professor a l’UPF i coordinador de Response UPF (plataforma de comunicació estratègica responsable) Emprenedor i professional de la comunicació i la publicitat treballant en projectes que tinguin un retorn social, col·laborant amb el 3r sector i projectes / empreses d’impacte.
Inscripcions
La primera trobada del 3r Cicle de Comunicació Social tindrà lloc el pròxim 4 de maig de 10 a 11.30 h.
Les inscripcions s’han de fer a través del formulari en línia.
S’adreça a les persones tècniques dels departaments de comunicació d’entitats socials i aquelles que, tot i no ser expertes en comunicació, han assumit algunes tasques d’aquest lloc de treball o tenen interès per la temàtica.
La sessió té un preu de 5 euros per a entitats federades i 10 euros per a no federades que inclou el material que es compartirà i el vídeo de la formació.
La trobada es durà a terme a través de la plataforma Teams.
(Data límit d’inscripció: 2 de maig)
Què és el Cicle de Comunicació Social
La Federació Catalana de Voluntariat Social organitza el 4t Cicle de Comunicació Social amb la celebració de quatre webinars formatius que versaran sobre diferents temàtiques del camp de la comunicació social i oferiran eines per millorar la difusió de les informacions de les entitats.
El Cicle és una iniciativa de la FCVS que va néixer el 2020 durant l’esclat de la pandèmia per tal d’impulsar la relació de les entitats i els mitjans de comunicació. Davant la bona acollida, la FCVS ha volgut seguir fomentant la professionalització del bon periodisme entre les entitats amb la celebració de noves edicions del Cicle de Comunicació Social.