L’entitat ha repartit díptics informatius a diferents centres farmacèutics per assessorar sobre el càncer de medul·la òssia.
La Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica (Oncolliga) ha posat en marxa una campanya informativa a les farmàcies catalanes per informar sobre el mieloma múltiple, un tipus de càncer de medul·la òssia que afecta pacients entre els 65 i 70 anys per la degeneració d’un tipus de cèl·lula immunitària que es troba en aquesta part del cos. Durant els mesos de juliol i agost, així doncs, els centres farmacèutics de Barcelona distribuiran díptics informatius per donar a conèixer, orientar i assessorar a la població sobre la realitat d’aquesta malaltia.
La campanya informativa està recolzada per l’Associació de Farmàcies de Barcelona i Alliance Healthcare i compta amb el patrocini del laboratori farmacèutic Janssen. Com explica el díptic informatiu de la campanya, la majoria dels problemes mèdics relacionats amb el mieloma són causats per l’acumulació de les cèl·lules del mieloma a la medul·la òssia, de manera que la resta de cèl·lules sanguínies queden reduïdes.
En aquest sentit, Oncolliga té l’objectiu de millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones amb càncer i els seus familiars, a més d’oferir una atenció psicosocial al llarg de tot el procés de la malaltia. Per complir amb la seva missió, l’entitat té diferents programes comunitaris, entre ells tallers terapèutics adreçats a malalts oncològics i al grup de cuidadors, conferències i promoció d’hàbits saludables i de prevenció.
La distribució del material ha estat realitzada per Alliance Healthcare. El díptic explica què és la malaltia i se centra en el tractament farmacològic de la mateixa. A més, dóna informació sobre Oncolliga i sobre les seves activitats. Els mesos d’estiu seran una oportunitat per informar a la societat sobre aquesta malaltia amb el Dia Mundial del Mieloma Múltiple a l’horitzó, ja que se celebrarà el 5 de setembre. Des de l’Associació de Farmàcies de Barcelona, per últim, han animat als farmacèutics i farmacèutiques a implicar-se i sumar-se a la campanya.
Font: Xarxanet.org