Activa’t: Connectant generacions per transformar comunitats

Presentació de la Jornada

El proper 21 d’octubre us convidem a la Jornada Activa’t, organitzada per la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) i la Universitat Rovira i Virgili (URV), amb l’objectiu de promoure i posar en valor el voluntariat social i intergeneracional a la província de Tarragona.

Programa

9.00 h – Benvinguda institucional 

A càrrec de la URV (Maria Jiménez. Vicerectora de Benestar, Ètica i Compromís Social), FCVS (Laura de la Morena), i l’Ajuntament de Tarragona (Amat Callén. Coordinador de la xarxa de Centres Cívics de Tarragona)

9.30 h – Ponència inaugural: «Voluntariat intergeneracional i de relleu: connectant generacions per transformar comunitats” 

A càrrec de Maria Concepción Torres, professora del departament de pedagogia. Ha sigut referent de voluntariat a la universitat, voluntària i membre d’entitats del tercer sector així com membre de la comissió de deontologia del col·legi oficial de pedagogia de Catalunya.

10.00 – 11.30 h – Taller participatiu: «Avaluem l’impacte del voluntariat social»

A càrrec de Glòria Baiget, professora adjunta del departament de dades, anàlisi, tecnologia i Intel·ligència Artificial, d’Esade, on imparteix, entre d’altres, assignatures vinculades a l’aplicació de les dades a l’impacte social. Al llarg de la seva vida, sempre ha mantingut una implicació activa en el voluntariat, des del reforç escolar a joves fins a l’atenció a persones refugiades. Aquesta doble mirada, analítica i humana, orienta el seu interès per ajudar les entitats socials a comprendre, mesurar i ampliar el seu impacte.

11:30 – 12.00 h – Pausa cafè

12.00 – 14.00 h –  Fira d’entitats

Espai de trobada i mostra d’entitats amb programes de voluntariat de la província de Tarragona. Cada entitat disposarà d’un punt informatiu per presentar els seus projectes de voluntariat, donar a conèixer oportunitats de voluntariat, compartir experiències i iniciatives comunitàries, i establir contactes i noves col·laboracions.

Inscripcions

Us animem a inscriure-us a través d’aquest formulari, indicant si voleu participar en la part formativa, muntar un estand a la fira, o ambdues coses.

En el cas que vulgueu muntar un estand, la data límit d’inscripció serà el 15 d’octubre. Ens posarem en contacte per acabar d’organitzar temes logístics.