Curs històric!… i que ho sigui per a tot l’alumnat

EFRÉN CARBONELL

Tresorer de la FCVS

Aquesta setmana 1.588.731 alumnes comencen l’escola; més de 8.000 en centres d’educació especial,  malgrat que un Decret, fa cinc cursos, apostés per una escola inclusiva. En quatre anys, 2.400 alumnes s’haurien d’haver matriculat en centres ordinaris, en canvi, en el mateix període, les escoles específiques han incrementat l’alumnat en un 17%. És esperançador, però, que 24 de les quals, ja operaran com a CEEPSIR (Centres d’Educació Especial proveïdors de serveis i recursos a l’Escola Ordinària).

És un curs amb acords i fets històrics: més docents que mai, reducció d’una hora lectiva al gener, sense vaga ni protocols Covid -han estat tres cursos d’anomalia pedagògica-, inversions a dojo després de les retallades de fa deu anys. Ah! i nous currículums.

– El gran té autisme i necessita vetlladora perquè no pot estar ni cinc minuts assegut, però només la té dues hores a la setmana. Ara ens han dit que haurà de tornar a fer P5 perquè a primària no tindrà recursos-, explica una mare a Twitter.

– I el petit té dificultats motrius i ens han dit que començarà P3 sense cap suport i que al pati s’assegui al sorral, i ja està-, rebla indignada.

– Estem molt agraïts als mestres de l’escola, amb el poc que tenen, fan meravelles- diuen amb agraïment en Pablo i l’Emília, mentre hi arriben empenyent la cadira de rodes de la seva filla Helena, de 4 anys i amb una paràlisi cerebral.

– El problema és estructural-, insisteixen… la xarxa bull.

No cal patir, hi ha una colla de comissions de Treball (síndic, departament, Parlament)  i a mitjan juliol es va donar el tret de sortida a la Taula de participació de l’Educació Inclusiva, per a fer una diagnosi i una mirada cap al futur de la situació de l’educació inclusiva al nostre país amb l’objectiu de promoure un canvi sistèmic.

La inclusió és un dret que es compleix quan la família d’un alumne amb discapacitat el pot portar, amb garanties, a la mateixa escola que el seu germà, sense aquesta condició de salut.