En aquesta trobada es compartirà com crear i gestionar una newsletter per acostar-se al públic i compartir contingut de qualitat
En marxa una nova sessió del 4t Cicle de Comunicació Social el pròxim 29 de juny sota el títol ‘Explota el potencial del butlletí digital de la teva entitat per guanyar subscriptors’. En aquesta tercera sessió, que organitza la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS), s’aproparà com crear i gestionar newsletters com a eines per acostar-se al públic i quins continguts s’han de generar per aconseguir la difusió que volem.
En les estratègies de màrqueting digital, el butlletí o newsletter és una de les eines amb més potencial per poder mantenir el vincle amb el públic de l’entitat, comunicar-li novetats i fidelitzar-lo. En aquest sentit, les entitats poden trobar-hi una oportunitat per apropar-se a les persones usuàries, tècniques, voluntàries, donants… i compartir amb elles contingut de qualitat.
Tanmateix, per tal de poder fer un ús eficaç dels butlletins electrònics és necessari saber-los dissenyar i gestionar correctament. Per tal d’explorar les possibilitats que ofereix l’enviament de newsletters per a les entitats, què s’hi ha de publicar i com treure’n el màxim rendiment, la sessió del Cicle de Comunicació Social oferirà els següents continguts:
- Què comuniquem? Fem un pla de continguts!
- Decàleg del bon butlletí
- Com i quan l’enviem. Millors moments per enviar-lo
- Amb quina plataforma? Incursió a Mailchimp, una eina útil i gratuïta si tens menys de 500 contactes.
- Petita pràctica i exemples inspiradors
Formadora
La sessió anirà a càrrec de l’agència de comunicació L’Apòstrof. L’impartirà l’Anna Pruna, llicenciada en periodisme (UAB), Postgrau en Community Management i Posicionament Web (Esneca Business School) i curs d’especialització en gestió de xarxes socials (Delena).
Ha treballat a mitjans de comunicació, com La Xarxa Ràdio, a diversos mitjans de premsa local (ZONA SEC, Paral·lel OH!, diari de La Marina…) i en la producció de programes de ràdio a RKB. A la revista Time Out Barcelona (2017-2019) s’especialitza en màrqueting digital: xarxes socials, newsletter i branded content per a diversos clients del món cultural.
Des de 2019 és sòcia de la cooperativa de comunicació L’Apòstrof, on realitza tasques de comunicació i màrqueting: estratègies de xarxes i butlletins, plans de comunicació, creació de campanyes, gabinets de premsa i dinamització de xarxes.
Inscripcions
La sessió tindrà lloc en format virtual el pròxim 29 de juny de 10 a 11.30 h.
Les inscripcions s’han de fer a través del formulari en línia.
S’adreça a les persones tècniques dels departaments de comunicació d’entitats socials i aquelles que, tot i no ser expertes en comunicació, han assumit algunes tasques d’aquest lloc de treball o tenen interès per la temàtica.
La sessió té un preu de 5 euros per a entitats federades i 10 euros per a no federades que inclou el material que es compartirà i el vídeo de la formació.
La trobada es durà a terme a través de la plataforma Teams.
(Data límit d’inscripció: 27 de juny)
Què és el Cicle de Comunicació Social
La Federació Catalana de Voluntariat Social organitza el 4t Cicle de Comunicació Social amb la celebració de quatre webinars formatius que versaran sobre diferents temàtiques del camp de la comunicació social i oferiran eines per millorar la difusió de les informacions de les entitats.
El Cicle és una iniciativa de la FCVS que va néixer el 2020 durant l’esclat de la pandèmia per tal d’impulsar la relació de les entitats i els mitjans de comunicació. Davant la bona acollida, la FCVS ha volgut seguir fomentant la professionalització del bon periodisme entre les entitats amb la celebració de noves edicions del Cicle de Comunicació Social.
Imatge: Freepik