L’Institut Guttmann crea una plataforma per promoure els jocs inclusius a l’escola

Dofins de Colors neix amb el compromís d’afavorir la inclusió, l’equiparació i la igualtat d’oportunitats per a tots els menors amb discapacitat en l’àmbit esportiu i educatiu.

L’Institut Guttmann ha llançat la plataforma Dofins de Colors amb l’objectiu d’afavorir la inclusió i la socialització d’infants amb discapacitat a través de la pedagogia cooperativa en l’àmbit de l’esport i l’educació, promovent així la seva igualtat d’oportunitats.

Totes les activitats de la plataforma tenen un denominador comú: l’educació en valors a través de metodologies cooperatives i activitats on tothom pugui participar, siguin quines siguin les seves capacitats. D’aquesta manera es vol fomentar que els infants aprenguin a respectar la diversitat i puguin interioritzar la inclusió com un valor que enriquirà a tota la comunitat.

La iniciativa permet als professionals de l’educació, així com a monitors de centres esportius i d’oci i també a les famílies, accedir a una sèrie d’activitats que contemplen accions per a la inclusió dels menors amb discapacitat amb la intenció de crear esbarjos transversals, participatius i inclusius, sigui per adaptació de metodologies o bé a través d’altres variants participatives. El portal també té altres línies de projectes dedicades a les activitats aquàtiques i els jocs motrius.

A més, el portal web està obert a la col·laboració dels professionals de l’educació, els quals poden compartir les seves propostes d’activitats. Després de la validació dels professionals de l’Institut Guttmann, aquestes passen a formar part del catàleg de jocs i activitats de Dofins de Colors.

Font: xarxanet.org