La Fundació Comtal recupera el Sant Jordi per garantir l’accés a l’educació

Fundació Comtal Sant jordi

La campanya #UnaRosaUnaOportunitat serveix per finançar la formació de cent quaranta infants i joves sense recursos.

“Aquest any tenim més ganes que mai de gaudir d’una diada de Sant Jordi al carrer. És un dia molt especial, perquè més enllà d’aconseguir recaptar fons per a una bona causa, fem comunitat i ens retrobem amb veïns, veïnes, famílies i entitats del barri”. Són paraules de la tècnica de comunicació de la Fundació Comtal, Maria José Rubio. Com moltes entitats, la Fundació Comtal porta setmanes treballant en Sant Jordi.

Rubio parla d’“il·lusió” i no amaga que necessiten trobar moltes complicitats amb la seva campanya #UnaRosaUnaOportunitat, perquè els fons recaptats aniran destinats a garantir el dret a l’educació de 140 infants i joves amb reforç escolar i capacitació tecnològica. Aquesta educació i formació farà, recorda la tècnica de la fundació, que puguin decidir el seu projecte vital.

Com a novetat, després de dos anys de restriccions per la pandèmia, la Fundació Comtal tindrà no una, sinó dues parades solidàries el dia de Sant Jordi: una davant de l’espai comunitari Benet Corner -a Rec Comtal, 19, al Gòtic, de Barcelona- i una altra davant del Mercat de Santa Catarina. S’hi vendran llibres i punts de llibre dibuixats a mà pels infants atesos.

No cal, però, esperar al dia de Sant Jordi, recorda Rubio, com cada any es posen roses a disposició d’empreses que vulguin fer un gest solidari i també es pot enviar una felicitació de Sant Jordi animada.

“A nivell de captació, la pandèmia ens ha afectat molt. Col·laboràvem amb molts hotels i establiments d’hoteleria que durant les restriccions van haver de tancar. D’altres empreses van reduir les seves col·laboracions amb campanyes socials”, respon Rubio davant la pregunta de si són temps complicats. “Tot i així, aquest any es comença a veure més participació respecte l’any passat -hi afegeix- i hem sumat noves empreses. Seguim, però, encara lluny d’arribar a les xifres de captació de la prepandèmia”.

Els ingressos a través d’#UnaRosaUnaOportunitat són importants per a la fundació sobretot en un moment en què a Barcelona molts estudis indiquen un increment de les desigualtats, conclouen que les famílies vulnerables ho són més i aspectes clau com la bretxa digital s’eixamplen.

“Any rere any intentem revertir les situacions de vulnerabilitat dels infants i joves que acompanyem. Treballem perquè tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats i es garanteixin els seus drets bàsics, sobretot en l’àmbit de l’educació, el benestar, el lleure i la protecció”, subratlla Rubio. A causa de la pandèmia, com altres entitats, la Fundació Comtal, a més de millorar les condicions de vida dels infants garantint-los el dret a l’educació, reforça el suport emocional.

L’any passat, la campanya de Sant Jordi va significar uns 10.000 euros per als infants i joves de la fundació.

Font: Xarxanet