Decàleg imprescindible per a portaveus: eines per comunicar en públic

Quan

29/05/2024    
10:00 - 11:30

Reserves

5,00€ - 10,00€

Lloc

Tipus esdeveniment

Una entitat amb portaveus eficients genera més i millors oportunitats mediàtiques. És per això que en aquesta sessió inclosa en l’itinerari de formacions en l’àmbit de la comunicació treballarem tècniques i estratègies per construir bons missatges i discursos, i també per saber-los transmetre de forma eficaç.

‘Decàleg imprescindible per a portaveus: eines per comunicar en públic’ arriba després que, en el marc del cinquè Cicle de Comunicació Social, haguem parlat sobre la inclusió i la perspectiva de gènere en la comunicació de les entitats i de veure com la intel·ligència artificial també pot ser una aliada en la feina dels departaments de comunicació.

A qui s’adreça

Formació adreçada a professionals que han d’intervenir en debats, que són cridats a entrevistes o que han de donar una conferència de premsa. Això vol dir, tant a les persones responsables de comunicació de les entitats de voluntariat de tots els àmbits com a les persones de direcció o amb altres càrrecs que exerceixen en algun moment de portaveu.

Què aprendràs en aquest curs

Les persones que hi assisteixin aprendran tècniques, eines i estratègies per contribuir a fer que el missatge que es transmet sigui recordat i tingui l’impacte desitjat.

La proposta és una sessió virtual de 90′: el decàleg imprescindible per tenir eficàcia i inspiració quan ens adrecem a un públic. Posarem el focus en:

  • L’estructuració formal del discurs i de quin contingut el dotem.
  • La importància de projectar la nostra veu amb eines i exercicis.
  • Els senyals que emetem amb el nostre cos i com podem modelar la nostra comunicació no verbal.
  • Reaccionar als imprevistos: preguntes incòmodes i por escènica.

Docent

Elisabeth Anglarill és periodista. Té trenta anys d’experiència a la televisió. Actualment treballa a RTVE. Ha estat guionista, reportera i presentadora en programes com ‘El Escarabajo Verde’, ‘Imprescindibles’, ‘La Mitad Invisible’, ‘Tres14’, entre d’altres, i també ha presentat programes especials. Ha estat directiva i ha dirigit programes i documentals. Ha dedicat alguns anys a altres mitjans de comunicació: a la ràdio ha dirigit i presentat programes i també ha col·laborat en premsa.

En l’apartat de la formació, ha fet conferències i xerrades sobre comunicació i també sobre medi ambient. Sempre ha guardat un temps per fer formació en comunicació per a entitats o professionals que volen o tenen la necessitat d’intervenir en públic. Des de fa més de deu anys, forma membres d’associacions, fundacions, entitats del tercer sector i professionals de la salut.

Objectius

L’objectiu de la sessió és donar eines i estratègies a les persones que són portaveus perquè les entitats guanyin visibilitat i els missatges que es volen transmetre siguin efectius. Una entitat amb una bona o un bon portaveu té més oportunitats per crear discurs, opinió i per participar en l’agenda social i política.


Objectius de Desenvolupament Sostenible (Agenda 2030):
  • Icono ODS 1. Fi de la pobresa
  • Icono ODS 2. Fam zero
  • Icono ODS 3. Salut i benestar
  • Icono ODS 4. Educació de qualitat
  • Icono ODS 5. Igualtat de gènere
  • Icono ODS 6. Aigua neta i sanejament
  • Icono ODS 7. Energia assequible i no contaminant
  • Icono ODS 8. Treball digne i creixement econòmic
  • Icono ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures
  • Icono ODS 10. Reducció de les desigualtats
  • Icono ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • Icono ODS 12. Producció i consum responsables
  • Icono ODS 13. Acció pel clima
  • Icono ODS 14. Vida submarina
  • Icono ODS 15. Vida de ecosistemes terrestres
  • Icono ODS 16. Pau, justícia i institucions sòlides
  • Icono ODS 17. Aliances per a aconseguir els objectius

Reserves

Inscripcions

Tipo de tiquePreuPlaces
Inscripció entitat federada5,00€
Inscripció entitat no federada10,00€

Dades de facturació o persona de referència

Pagament

Seleccioneu almenys un espai per continuar amb la vostra reserva.