Jornada informativa sobre el nou Reglament d’Estrangeria

Quan

02/07/2025    
9:00 - 13:00

Tipus esdeveniment

La jornada, adreçada a professionals del sector social i migratori, abordarà les novetats del Reial decret 155/2024 i les seves implicacions pràctiques en l’atenció a persones migrades.

El proper 2 de juliol de 2025, tindrà lloc una jornada informativa en línia adreçada al personal tècnic implicat en l’acollida i l’acompanyament de persones migrades a Catalunya. La sessió porta per títol ‘Canvis i novetats del nou Reglament d’Estrangeria’ (codi 11.10) i està organitzada pel Gabinet Tècnic i la Direcció General de Migracions i Refugi, amb l’objectiu de donar a conèixer les principals modificacions introduïdes pel recent Reial decret 155/2024.

L’activitat formativa està dirigida específicament al personal tècnic del Departament de Drets Socials i Inclusió, així com als serveis i unitats dels ens locals que treballen en l’àmbit de les polítiques d’acollida i a les entitats socials que donen suport a les persones migrades. El nombre de places és limitat a 300 participants i el període d’inscripció romandrà obert del 3 al 25 de juny a través del Portal de l’usuari del Servei de Formació Especialitzada.

Amb una durada de 4 hores lectives (de 9 a 13 h), la jornada oferirà una anàlisi profunda de les noves figures jurídiques i vies d’accés a la residència, així com de les implicacions pràctiques per a diversos perfils migratoris. També es facilitarà un espai per a l’intercanvi i l’aplicació de coneixements a través d’un taller de casos pràctics.

Entre els continguts destacats hi ha l’impacte del nou reglament sobre:

  • El règim de visats i estudis
  • Els supòsits d’arrelament com a via de residència per circumstàncies excepcionals
  • Les afectacions a les persones sol·licitants de protecció internacional
  • La situació dels menors d’edat estrangers
  • El reagrupament familiar, els familiars d’espanyols i la gestió col·lectiva de temporers
  • Els processos de renovació i modificació de permisos

La sessió serà impartida per Ana Gómez-Salas, jurista especialitzada en protecció internacional i estrangeria i membre de l’Àrea de Disseny i Avaluació de la Direcció General de Migracions i Refugi.

Aquesta jornada representa una oportunitat per als professionals del sector per actualitzar coneixements i reforçar la seva capacitat d’acompanyament jurídic i social a les persones migrades en el marc dels nous canvis legislatius.