Cargando mapa....
Presentació
La premissa bàsica de la interseccionalitat és que no es pot entendre la desigualtat des de només un marc explicatiu (com el gènere, la edat, la capacitat etc.), sinó que s‘ha de considerar la interrelació entre tots aquests marcs per entendre com es configura aquesta desigualtat. Com apliquem la perspectiva interseccional per fer més accessible el nostre pla de voluntariat? Inscriu-te per donar-hi resposta!
A qui s’adreça
Aquesta sessió introductòria està dirigida principalment a responsables de voluntariat interessades en treballar l’accessibilitat dels plans de voluntariat però també a tothom que vulgui millorar la seva mirada sobre la desigualtat.
Què aprendràs en aquest curs
- Conèixer el concepte de interseccionalitat i entendre la desigualtat des de la interrelació de diferents marcs explicatius (com el gènere, la edat, la capacitat, etc.).
- Observar (nos) a les persones voluntàries com a persones úniques, cadascuna d’elles fruit d’una específica interrelació de privilegis i opressions.
- Aplicar la perspectiva interseccional i dissenyar estratègies concretes perquè els nostres plans de voluntariat siguin més accessibles.
Docent
- Aurora Lonetto. L’Aurora és tècnica de l’àrea de Salut i Comunitat de la FCVS, té una amplia experiència en el camp de la salut, havent treballat en diversos projectes relacionats amb aquesta àrea i desenvolupant les seves habilitats com a educadora i formadora. A més, té un màster en antropologia, el que li permet comprendre la salut des d’una perspectiva global i intercultural. Això li permet desenvolupar programes de formació i educació adaptats a les necessitats de cada col·lectiu.
Continguts
- La mirada cap a dins. Com es construeix la nostra identitat a partir de les opressions i privilegis que ens travessen.
- Familiarització amb el concepte de interseccionalitat. Elements bàsics i literatura de referència
- Com apliquem de forma concreta la perspectiva interseccional a la gestió d’equips de persones voluntàries: propostes i estratègies
- Treball en casos pràctics. Com fer més accessible el pla de voluntariat de la meva entitat aplicant la perspectiva interseccional.
Preu
Preu: 8€ entitats membres FCVS / 18€ altres.