Formació reconeguda ‘Comunicació i captació de fons per entitats del sector social’

Quan

13/12/2023 - 07/02/2024    
9:00 - 14:00

Lloc

Seu Federació Catalana de Voluntariat Social
Avinguda de les Drassanes, 3, Barcelona, 08001, Catalunya

Tipus esdeveniment

Cargando mapa....

13 de desembre, 10, 17, 24 i 31 de gener, i 7 de febrer. 

De 9 a 14h. 

Si busques millorar la difusió i la captació de fons de la teva entitat, aquest curs és per a tu!

El curs “Comunicació i Captació de Fons per a Entitats del Sector Social” és una oportunitat única per adquirir habilitats essencials en les àrees de comunicació digital, xarxes socials i captació de fons, amb un enfocament especial en la perspectiva de gènere, la no discriminació i la sostenibilitat. Aquesta formació està reconegut pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i dona dret un títol oficial en cas de resultar apte.

Inscripcions

Envia un correu a formacio@voluntaris.cat i reserva la teva plaça! (places exhaurides!

A qui s’adreça

Aquest curs està enfocat per a professionals i voluntàries en organitzacions del sector social que vulguin millorar les seves habilitats en comunicació i la captació de fons. Possibilitat d’inscriure persones en situació d’atur.

Què aprendràs en aquest curs

En aquest curs, aprendràs com utilitzar eficaçment les xarxes socials i la comunicació digital per promoure la teva entitat, aconseguir fons, i fer-ho de manera més accessible i sostenible. Adquiriràs habilitats en la creació de continguts, planificació de campanyes, indicadors de resultats i incorporació de la perspectiva de gènere, així com la identificació de fons de finançament.

Docents

  • Lluís Trillo. En Lluís és Professor a l’UPF i coordinador de Response UPF (plataforma de comunicació estratègica responsable). Emprenedor i professional de la comunicació i la publicitat treballa en projectes que tinguin un retorn social, col·laborant amb el tercer sector i amb projectes/empreses d’impacte.
  • Manel Gastó. El Manel porta 20 anys en el món de la comunicació, ajudant empreses i institucions a explicar per què, com i què fan. És expert en tots els punts del cicle del pla de comunicació, des de l’esbós inicial d’un concepte fins a l’execució, seguiment i anàlisi d’indicadors. Ha treballat tant en entitats públiques com privades i al tercer sector; i compta amb experiència en consultoria i formació a Espanya i Amèrica Llatina.
  • Mariona Ayxelá. La Mariona és llicenciada en psicologia i administració i direcció d’empreses. Ha treballat en diferents entitats i empreses en àrees de comunicació i captació de fons com l’Escola Pia, Fundació Servei Solidari per la inclusió social o la Fundación Acoes Honduras entre d’altres. Té experiència com a voluntària i és una persona que entusiasta i somiadora. 

Objectius

General

Aquest curs té com a objectiu general proporcionar a les persones participants les habilitats i coneixements necessaris per millorar la comunicació i la captació de fons de la seva entitat.

Específics

  • Utilitzar eficaçment les xarxes socials i la comunicació digital.
  • Desenvolupar campanyes de comunicació efectives.
  • Planificar i avaluar un pla de comunicació digital.
  • Identificar fons de finançament.
  • Incorporar la perspectiva de gènere i els ODS en les propostes de finançament.
  • Promoure la sostenibilitat en les activitats i projectes de l’entitat.

Continguts

BLOC 1 – Xarxes socials i comunicació digital (20 hores)

1.1. Pla de comunicació

  • Comunicació interna i externa
  • Pla de comunicació digital: definició, fases, tipus d’accions i campanyes, i eines
  • Objectius i indicadors de mesurament del pla de comunicació
  • Accions del pla de comunicació digital: classes, objectius i adequació de cadascuna
  • Anàlisi de dades i mesura de resultats: mètriques i indicadors clau 

1.2 Difusió i Xarxes Socials 

  • Xarxes socials: característiques, tipus i possibilitats
  • Públics i gestió de comunitat virtual
  • Generació i dinamització de continguts
  • Xarxes socials com a part de l’estratègia de comunicació digital: comunicació inclusives i no discriminatòries, incloent la perspectiva de gènere
  • Imatge de marca i posicionament digital
  • Creació de campanyes. Elements d’una campanya més atractiva i eficaç
  • Eines de publicació de contingut
  • Tècniques de mesura i monitoratge de resultats

BLOC 2 – Captació de fons i sostenibilitat 

  • Captació de fons i crowdfunding
  • Identificació de fons de finançament
  • Calendari d’accions: planificació temporal 
  • Gestió del pressupost
  • Elaboració de propostes de finançament incorporant l’enfocament amb els ODS i la perspectiva de gènere

Després de cada Bloc (1.1, 1.2 i 2) es farà un test d’avaluació virtual d’una hora aproximada de durada de forma asíncrona. 

Preu

Gratuït

Acreditació

Només aquells participants que compleixin amb l’objectiu d’assistència del 80% rebran el certificat de finalització, que pot ser valuós per a la vostra carrera professional. A més cada sessió està dissenyada per construir sobre les anteriors, de manera que no assistir a una sessió pot deixar-vos amb un buit en el vostre coneixement.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (Agenda 2030):
  • Icono ODS 1. Fi de la pobresa
  • Icono ODS 2. Fam zero
  • Icono ODS 3. Salut i benestar
  • Icono ODS 4. Educació de qualitat
  • Icono ODS 5. Igualtat de gènere
  • Icono ODS 6. Aigua neta i sanejament
  • Icono ODS 7. Energia assequible i no contaminant
  • Icono ODS 8. Treball digne i creixement econòmic
  • Icono ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures
  • Icono ODS 10. Reducció de les desigualtats
  • Icono ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • Icono ODS 12. Producció i consum responsables
  • Icono ODS 13. Acció pel clima
  • Icono ODS 14. Vida submarina
  • Icono ODS 15. Vida de ecosistemes terrestres
  • Icono ODS 16. Pau, justícia i institucions sòlides
  • Icono ODS 17. Aliances per a aconseguir els objectius

Aquesta formació compta amb el suport de: