13 de desembre, 10, 17, 24 i 31 de gener, i 7 de febrer.
De 9 a 14h.
Si busques millorar la difusió i la captació de fons de la teva entitat, aquest curs és per a tu!
El curs “Comunicació i Captació de Fons per a Entitats del Sector Social” és una oportunitat única per adquirir habilitats essencials en les àrees de comunicació digital, xarxes socials i captació de fons, amb un enfocament especial en la perspectiva de gènere, la no discriminació i la sostenibilitat. Aquesta formació està reconegut pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i dona dret un títol oficial en cas de resultar apte.
Inscripcions
Envia un correu a formacio@voluntaris.cat i reserva la teva plaça! (places exhaurides!)
A qui s’adreça
Aquest curs està enfocat per a professionals i voluntàries en organitzacions del sector social que vulguin millorar les seves habilitats en comunicació i la captació de fons. Possibilitat d’inscriure persones en situació d’atur.
Què aprendràs en aquest curs
En aquest curs, aprendràs com utilitzar eficaçment les xarxes socials i la comunicació digital per promoure la teva entitat, aconseguir fons, i fer-ho de manera més accessible i sostenible. Adquiriràs habilitats en la creació de continguts, planificació de campanyes, indicadors de resultats i incorporació de la perspectiva de gènere, així com la identificació de fons de finançament.
Docents
- Lluís Trillo. En Lluís és Professor a l’UPF i coordinador de Response UPF (plataforma de comunicació estratègica responsable). Emprenedor i professional de la comunicació i la publicitat treballa en projectes que tinguin un retorn social, col·laborant amb el tercer sector i amb projectes/empreses d’impacte.
- Manel Gastó. El Manel porta 20 anys en el món de la comunicació, ajudant empreses i institucions a explicar per què, com i què fan. És expert en tots els punts del cicle del pla de comunicació, des de l’esbós inicial d’un concepte fins a l’execució, seguiment i anàlisi d’indicadors. Ha treballat tant en entitats públiques com privades i al tercer sector; i compta amb experiència en consultoria i formació a Espanya i Amèrica Llatina.
- Mariona Ayxelá. La Mariona és llicenciada en psicologia i administració i direcció d’empreses. Ha treballat en diferents entitats i empreses en àrees de comunicació i captació de fons com l’Escola Pia, Fundació Servei Solidari per la inclusió social o la Fundación Acoes Honduras entre d’altres. Té experiència com a voluntària i és una persona que entusiasta i somiadora.
Objectius
General
Aquest curs té com a objectiu general proporcionar a les persones participants les habilitats i coneixements necessaris per millorar la comunicació i la captació de fons de la seva entitat.
Específics
- Utilitzar eficaçment les xarxes socials i la comunicació digital.
- Desenvolupar campanyes de comunicació efectives.
- Planificar i avaluar un pla de comunicació digital.
- Identificar fons de finançament.
- Incorporar la perspectiva de gènere i els ODS en les propostes de finançament.
- Promoure la sostenibilitat en les activitats i projectes de l’entitat.
Continguts
BLOC 1 – Xarxes socials i comunicació digital (20 hores)
1.1. Pla de comunicació
- Comunicació interna i externa
- Pla de comunicació digital: definició, fases, tipus d’accions i campanyes, i eines
- Objectius i indicadors de mesurament del pla de comunicació
- Accions del pla de comunicació digital: classes, objectius i adequació de cadascuna
- Anàlisi de dades i mesura de resultats: mètriques i indicadors clau
1.2 Difusió i Xarxes Socials
- Xarxes socials: característiques, tipus i possibilitats
- Públics i gestió de comunitat virtual
- Generació i dinamització de continguts
- Xarxes socials com a part de l’estratègia de comunicació digital: comunicació inclusives i no discriminatòries, incloent la perspectiva de gènere
- Imatge de marca i posicionament digital
- Creació de campanyes. Elements d’una campanya més atractiva i eficaç
- Eines de publicació de contingut
- Tècniques de mesura i monitoratge de resultats
BLOC 2 – Captació de fons i sostenibilitat
- Captació de fons i crowdfunding
- Identificació de fons de finançament
- Calendari d’accions: planificació temporal
- Gestió del pressupost
- Elaboració de propostes de finançament incorporant l’enfocament amb els ODS i la perspectiva de gènere
Després de cada Bloc (1.1, 1.2 i 2) es farà un test d’avaluació virtual d’una hora aproximada de durada de forma asíncrona.
Preu
Gratuït
Acreditació
Només aquells participants que compleixin amb l’objectiu d’assistència del 80% rebran el certificat de finalització, que pot ser valuós per a la vostra carrera professional. A més cada sessió està dissenyada per construir sobre les anteriors, de manera que no assistir a una sessió pot deixar-vos amb un buit en el vostre coneixement.
Objectius de Desenvolupament Sostenible (Agenda 2030):
Aquesta formació compta amb el suport de: