Com gestionar el voluntariat des d’una perspectiva accessible. (4 hores)

Quan

10/10/2023    
10:00 - 14:00

Lloc

Casal Cívic i Comunitari Lleida
Carrer de la Mercè, 1, 25003 Lleida., Lleida, 25003

Tipus esdeveniment

Cargando mapa....

Presentació

Aquesta formació neix des de la convicció que és del tot imprescindible que les organitzacions incorporem mesures d’accessibilitat en la gestió dels nostres plans de voluntariat. És a dir, no és suficient amb tenir per escrit un pla de gestió del voluntariat a cada entitat.

Després d’escoltar i analitzar les dificultats o, fins i tot, impediments de diverses persones, que a l’hora de voler fer una acció voluntària han topat amb tota mena de barreres, hem escrit la guia Com fer accessible el teu pla de voluntariat. I és a partir dels continguts d’aquesta guia que neix aquest curs.

Inscripcions

Omple el formulari d’inscripció

Data límit: 3 d’octubre (places limitades!)

A qui s’adreça

Persones que coordinen voluntariat en una entitat i a tothom que estiguin interessades en treballat l’accessibilitat dels plans de voluntariat i de les seves entitats.

Què aprendràs en aquest curs

  1. Familiaritzar-te amb els conceptes d’accessibilitat i inclusió. De la inclusió a l’accessibilitat: un canvi de perspectiva.
  2. Eines pràctiques per  fer més accessible cada fase del pla de voluntariat de la teva organització. Captació, selecció, acollida, incorporació, formació, acompanyament i desvinculació.

Docent

  • Aurora Lonetto. L’Aurora és tècnica de l’àrea de Salut i Comunitat de la FCVS, té una ampla experiència en el camp de la salut, havent treballat en diversos projectes relacionats amb aquesta àrea i desenvolupant les seves habilitats com a educadora i formadora. A més, té un màster en antropologia, el que li permet comprendre la salut des d’una perspectiva global i intercultural. Això li permet desenvolupar programes de formació i educació adaptats a les necessitats de cada col·lectiu.

Continguts

  1. De la inclusió a l’accessibilitat: un canvi de perspectiva.
  2. Captació, selecció, acollida, incorporació, formació, acompanyament i desvinculació. Com fer més accessible cada fase del pla de voluntariat.

Preu

Preu: 8€ entitats membres FCVS / 18€ altres.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (Agenda 2030):
  • Icono ODS 1. Fi de la pobresa
  • Icono ODS 2. Fam zero
  • Icono ODS 3. Salut i benestar
  • Icono ODS 4. Educació de qualitat
  • Icono ODS 5. Igualtat de gènere
  • Icono ODS 6. Aigua neta i sanejament
  • Icono ODS 7. Energia assequible i no contaminant
  • Icono ODS 8. Treball digne i creixement econòmic
  • Icono ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures
  • Icono ODS 10. Reducció de les desigualtats
  • Icono ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • Icono ODS 12. Producció i consum responsables
  • Icono ODS 13. Acció pel clima
  • Icono ODS 14. Vida submarina
  • Icono ODS 15. Vida de ecosistemes terrestres
  • Icono ODS 16. Pau, justícia i institucions sòlides
  • Icono ODS 17. Aliances per a aconseguir els objectius