Cicle Benestar Emocional: Eines de regulació emocional

Quan

08/04/2025    
10:00 - 12:00

Reserves

5,00€ - 10,00€

Lloc

Tipus esdeveniment

Cicle Benestar Emocional. 3a sessió: Eines de regulació emocional: Gestió de l’estrés.

Benvingudes a la tercera ssessió de la segona edició del Cicle de Benestar Emocional, pensat per a tècniques d’entitats socials que gestionen voluntariat. L’objectiu principal és oferir eines pràctiques per tenir cura tant de les persones voluntàries com de nosaltres mateixes, així com conèixer i treballar les competències bàsiques que entren en joc en l’acció voluntària. Al llarg de sis sessions, explorarem recursos que fomenten la confiança, la comunicació efectiva, la cohesió grupal i l’autocura, sempre des d’una perspectiva vivencial i pràctica.

En aquesta tercera sessió del cicle, ens centrarem en la regulació emocional com a eina essencial per fer front a l’estrès i mantenir l’equilibri personal en el context del treball amb equips de voluntariat. Quan gestionem grups diversos o treballem amb joves, és habitual trobar-nos en situacions que poden generar tensió, i disposar de recursos per regular-nos és clau per afrontar aquests moments de manera constructiva.

A qui s’adreça? Aquest cicle està pensat per a tècniques d’entitats socials, responsables de voluntariat i altres professionals que treballen directament amb persones voluntàries.

Objectiu de la sessió

Aprendre a identificar i gestionar l’estrès des d’un enfocament basat en la Comunicació Noviolenta (CNV), per millorar el benestar propi i contribuir a un millor funcionament dels grups.

Eixos principals del contingut

  • Estimulació: reconèixer els elements externs i interns que poden activar la nostra resposta emocional.
  • Regulació i desregulació: comprendre el concepte de la “finestra de tolerància” i identificar quan estem dins o fora d’aquesta, per recuperar l’equilibri.
  • La petició: aprendre a expressar necessitats clares i realitzables per gestionar l’estrès de manera efectiva.

Per què és important aquesta sessió?

L’estrès és una realitat inevitable en qualsevol tasca de gestió de grups, però amb les eines adequades podem transformar-lo en una oportunitat d’aprenentatge i creixement. Aquesta sessió t’ajudarà a desenvolupar recursos pràctics per gestionar-lo, cuidant-te a tu mateixa i creant un entorn més saludable per a les persones amb qui treballes.

Docent

Ángeles Gordillo. L’Ángeles és coordinadora de projectes artístics i comunitaris, formadora en CNV-Comunicació NoViolenta, certificada pel Center for nonviolent comunication. També és diplomada en teràpia narrativa, actriu i pallassa d’hospital. A més de la seva activitat docent en habilitats de comunicació i gestió de conflictes, he estat coordinadora i gerent de l’entitat de pallassos d’hospital Xaropclown des del 2011 al 2019 (any de la seva fusió amb Pallapupas).

Metodologia

La metodologia del cicle serà vivencial i participativa. Les sessions combinaran exercicis pràctics, reflexions col·lectives i espais de diàleg, sempre amb un enfocament aplicat a la realitat del dia a dia en les entitats socials. Es treballarà a partir dels principis de la Comunicació Noviolenta (CNV) i altres dinàmiques que promouen el joc, la creativitat i la gestió emocional com a vies per a la cohesió i l’autocura.

 
Tot i que no és imprescindible assistir a les 6 sessions, recomanem participar en tot el cicle per treure el màxim profit de les eines i els recursos que s’hi treballaran de manera progressiva. Es prioritzarà la inscripció de les persones que assisteixin a tot el cicle, i a partir de 4 sessions hi haurà una reducció en el preu.
 
Objectius de Desenvolupament Sostenible (Agenda 2030):
  • Icono ODS 1. Fi de la pobresa
  • Icono ODS 2. Fam zero
  • Icono ODS 3. Salut i benestar
  • Icono ODS 4. Educació de qualitat
  • Icono ODS 5. Igualtat de gènere
  • Icono ODS 6. Aigua neta i sanejament
  • Icono ODS 7. Energia assequible i no contaminant
  • Icono ODS 8. Treball digne i creixement econòmic
  • Icono ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures
  • Icono ODS 10. Reducció de les desigualtats
  • Icono ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • Icono ODS 12. Producció i consum responsables
  • Icono ODS 13. Acció pel clima
  • Icono ODS 14. Vida submarina
  • Icono ODS 15. Vida de ecosistemes terrestres
  • Icono ODS 16. Pau, justícia i institucions sòlides
  • Icono ODS 17. Aliances per a aconseguir els objectius
 

Reserves

Inscripcions

Tipo de tiquePreuPlaces
Inscripció entitat federada5,00€
Inscripció entitat no federada10,00€

Dades de facturació o persona de referència

Pagament

Seleccioneu almenys un espai per continuar amb la vostra reserva.