El pròxim 22 de maig, les entitats aprendran a identificar el perfil d’influencer més adequat per construir la seva marca i establir una aliança que enforteixi la connexió amb el públic i millori el seu impacte
‘Com puc trobar influencers idonis per a la meva entitat’. Amb aquest títol, la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) impulsa una nova sessió del 6è Cicle de Comunicació Social, que se celebrarà en línia el pròxim 22 de maig. En aquesta trobada l’expert internacional en comunicació i màrqueting amb creadors de contingut, Oscar Cumí, explorarà com les entitats poden aprofitar la figura de l’influencer per construir la seva marca i enfortir la connexió amb el públic.
En un món on la capacitat d’influència ja no es mesura per la quantitat de diners que s’inverteixen en els mitjans tradicionals, sinó per la capacitat de connectar amb l’audiència a través del contingut que es difon, les entitats socials també necessiten adaptar les seves estratègies de comunicació. En aquest context, el poder de l’influencer pot esdevenir un aliat clau per millorar l’impacte de l’entitat.
Aquesta sessió explorarà com les entitats poden aprofitar el potencial de l’influencer en la seva comunicació per reforçar la connexió amb l’audiència. Les participants descobriran com trobar el perfil més adequat i quina mena de col·laboració és més adient, així com els continguts que funcionen millor segons la plataforma. A més, s’abordaran aspectes com assegurar-se que el missatge transmeti els valors de l’entitat, evitar errors en les col·laboracions i analitzar casos d’èxit i bones pràctiques.
Oscar Cumí
Oscar Cumí és expert internacional en comunicació i màrqueting amb creadors de continguts, fundador de l’IM365 i col·laborador a TVE. És una figura destacada en el món del màrqueting d’influencers i la creació de contingut digital.
Com a fundador de l’IM365, el portal més gran en castellà dedicat al màrqueting d’influencers, ha estat pioner en la intersecció entre marques i creadors de contingut. Sovint intervé en mitjans de comunicació com TVE com a expert en matèria d’influencers.
L’Oscar Cumí és també referent en guiar les organitzacions per aprofitar les noves dinàmiques digitals, on gràcies a les xarxes socials, internet i els smartphones, tots som un mitjà de comunicació influent en el nostre entorn.
A més, és docent associat a l’IM Digital Business School, l’ESIC, l’EAE, la UDG i l’ESCODI.
A qui s’adreça
La sessió s’adreça a:
- Persones tècniques d’entitats que hagin de parlar sovint en públic, tant a nivell intern com extern.
- Responsables de comunicació d’entitats socials.
- Persones que, tot i no ser expertes en comunicació, han assumit algunes tasques d’aquest àmbit o tenen interès en la temàtica.
Inscripcions
La sessió tindrà lloc en format virtual el pròxim 22 de maig de 10 a 11.30 h.
Les inscripcions s’han de fer a través del formulari en línia que trobareu al final d’aquesta pàgina (data límit d’inscripció: 21 de maig).
La sessió té un preu de 5 euros per a entitats federades i 10 euros per a no federades, que inclou el material que es compartirà i el vídeo de la formació.
La trobada es durà a terme a través de la plataforma Teams.
Què és el Cicle de Comunicació Social
La Federació Catalana de Voluntariat Social organitza el 6è Cicle de Comunicació Social amb la celebració de quatre sessions formatives que versaran sobre diferents temàtiques en el camp de la comunicació social i oferiran eines per millorar la difusió de les informacions de les entitats.
El Cicle és una iniciativa de la FCVS que va néixer el 2020 durant l’esclat de la pandèmia per impulsar la relació entre les entitats i els mitjans de comunicació. Davant la bona acollida, la FCVS ha volgut seguir fomentant la professionalització del bon periodisme entre les entitats amb la celebració de noves edicions del Cicle de Comunicació Social.