Cargando mapa....
Arriba el Festival Inclusiu de Ponent amb una tarda i nit plens música amb concerts i dj’s, circ, titelles, activitats per als més petits (pinacares, jocs de fusta, cinema caravana Puck…), foodtrucks, artesania i molt més!
El dissabte 5 de juliol, l’Associació Alba celebrarà una edició molt especial del festival Sardines & Marinada coincidint amb el 50è aniversari de l’entitat. El festival que arriba a la seva 13a edició tindrà aquest any un format molt diferent: es centrarà en una sola jornada de dissabte, amb activitats a partir de les 18 h i fins entrada la nit, a les instal·lacions de l’entitat a Tàrrega.
El Sardines & Marinada combina música en directe, arts escèniques, sopar a la fresca, espectacles familiars i cultura popular. Amb una clara vocació inclusiva, el festival vol ser una festa per a tothom: persones amb discapacitat, famílies, veïnat i qualsevol amant de la cultura accessible i transformadora.
Aquesta edició estarà plena de novetats, tant en la programació com en els serveis adaptats i els espais de participació. L’objectiu és convertir aquesta jornada en una celebració col·lectiva oberta a tota la ciutadania.
Una programació pensada per a tots els gustos i edats
El cartell musical inclou el grup lleidatà Sexenni, que presentarà el seu nou disc Joc de nens, el grup de versions Her Majesty i els DJ Bluetonic i Perla Negra, que tancaran la nit amb una sessió festiva.
La part escènica comptarà amb companyies professionals com La Màxima (amb persones amb diversitat funcional), la batucada Estel de Balaguer i el Col·lectiu Mur, que oferirà l’espectacle de circ De tu a tu. També hi haurà jocs de fusta gegants, espais sensorials, pintacares i tallers creatius per als més petits.
El festival més inclusiu de Ponent i una festa comunitària
L’organització ha volgut reforçar la dimensió comunitària del festival, destacant la implicació de voluntariat tant de professionals d’Alba com de persones amb discapacitat. Miriam Arnaz, gestora cultural d’Alba, destaca que el festival “vol donar visibilitat a artistes amb capacitats diverses i fer que tothom se senti part d’aquesta celebració”.
Per la seva banda, la directora de l’entitat, Maite Trepat, ha definit la cita com “una festa per a totes les persones on promovem el dret a la cultura” i ho corrobora Alba Fernández, persona voluntària d’Alba : “Aquest any serà molt gran i molt diferent”.
Entrades i serveis que promouen l’accessibilitat
El preu de les entrades anticipades és de 5 € fins al 21 de juny, i 7 € a taquilla. Les persones menors de 3 anys entren gratuïtament, i les entitats socials poden accedir-hi a través del programa Apropa Cultura per només 3 €.
El recinte comptarà amb serveis adaptats: bucle magnètic, materials en lectura fàcil i pictogrames, espai de calma, lavabos accessibles, motxilles vibratòries per a persones amb sordesa, auriculars per a hipersensibilitat auditiva i acompanyament personalitzat en cas de necessitat.
Amb el Sardines & Marinada l’Associació Alba referma la seva aposta per la cultura com a eina d’inclusió i convivència.
Més informació i venda d’entrades a: https://aalba.cat/ sardinesimarinada2025