Entre el 10 i el 15% dels i les alumnes a Catalunya no disposen d’accés a recursos tecnològics ni connexió a internet.
L’associació 22@Network llença avui la campanya Connectem oportunitats amb l’objectiu de recaptar fons per a dotar de recursos tecnològics a infants i joves en situació de vulnerabilitat que atén la Fundació IRES.
El Departament d’Ensenyament ha anunciat que a partir del 14 d’abril es reprendran les classes de manera virtual, però no totes les famílies tenen la mateixa oportunitat de què els seus fills i filles puguin fer un seguiment escolar de forma telemàtica.
Entre el 10 i el 15% dels i les alumnes a Catalunya no disposen d’accés a recursos tecnològics ni connexió a internet a les seves llars. Són un total de 55.000 llars catalanes que no es poden adaptar a la nova situació durant el confinament. Tot i que la Conselleria d’Educació ha iniciat aquesta setmana el repartiment de 22.000 dispositius amb connectivitat a internet, el Conseller Josep Bargalló admetia que no podran arribar a cobrir el 100% de les necessitats de totes les famílies. Aquesta realitat posa en evidència la desigualtat d’oportunitats i fa trontollar un dels principals drets de la infància: l’accés a una educació universal, integradora i equitativa.
A més de la manca d’aquests recursos, moltes de les famílies d’aquests infants i joves que es troben en etapa escolar es veuen ara privades de la seva principal font d’ingressos, i la majoria no tenen opció de teletreballar. Tanmateix, el fet de no comptar amb materials escolars bàsics afecta directament a la convivència familiar i suma més preocupacions i angoixa a la situació d’incertesa en què ens trobem.
Per fer front a aquesta situació, l’associació empresarial del 22@ ha creat el repte Connectem oportunitats a migranodearena.org per a recaptar dons en favor de la Fundació IRES, una entitat especialitzada en l’atenció integral a famílies.
La iniciativa també convida a empreses i persones que a títol personal vulguin col·laborar amb el repte a donant material informàtic en bon estat per a aquestes famílies.
Aconseguir que infants i joves puguin finalitzar el darrer trimestre de l’any amb les mateixes oportunitats i dotar-los dels recursos necessaris no tan sols és una necessitat d’emergència sinó que pot representar solucions i oportunitats a mitjà i llarg termini.
Assolir el repte ens permetrà garantir l’accés a l’educació virtual a 100 famílies amb ordinadors portàtils, tablets, connexió a internet i contractació de dades mòbils i material escolar.
Font: Fundació Ires