Torna el “Posa’t la Gorra!”, aquest any dedicat a l’esport solidari

posatlag_cartell_bcn16L’objectiu principal de la campanya és sensibilitzar a la societat per tal de normalitzar la malaltia i pal·liar les necessitats que se’n deriven a partir del diagnòstic.

L’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, organitza la 16a edició del “Posa’t la Gorra!“, aquest any, dedicada a l’esport solidari.

Per a la institució, l’esport és sinònim de salut, ja que quan se’n fa es busca tenir bona forma física i bona actitud mental positiva davant la vida. Per aquest motiu, aquesta edició dedicarà l’esforç a tots aquells qui per la seva malaltia no podran practicar-lo durant el temps que duri el procés que viuen o viuran.

Així doncs, l’objectiu d’aquesta campanya és unir els valors de l’esport amb l’esperit de lluita que un infant o adolescent amb càncer haurà de fer front en la seva particular cursa.

“Posa’t la Gorra!”, un referent per a la societat

La celebració de la festa, que ja és un referent per a la ciutadania, seràdissabte 17 de desembre al Zoo de Barcelona i s’espera que sigui un esdeveniment ineludible a l’agenda nadalenca. De fet, l’esdeveniment, que serà presentat pels periodistes Laia Ferrer i Xavier Valls, té un programa molt atractiu per a tots els públics.

La jornada s’iniciarà amb una cursa popular al Parc de la Ciutadella i, per tal de participar-hi, és necessari inscriure’s prèviament. No obstant això, després de la cursa hi haurà moltes altres activitats: des de l’actuació de Clownics Tricicle i d’alguns protagonistes de la sèrie de TV3 Merlí fins a la cercavila de gegants de Montbau. També hi haurà tallers per als més petits, com per exemple, un taller de grans creatius o de carpa de contes.

Crida a la participació per ajudar als malalts de càncer i els seus familiars

Des de l’AFANOC es demana col·laboració participant en l’esdeveniment o bé comprant i distribuint la gorra, símbol del missatge de l’edició d’enguany. És així perquè el principal efecte secundari que pateix un malalt de càncer és la pèrdua de cabell, i per aquest motiu es cobreixen el cap amb una gorra. L’accessori per la campanya ha estat elaborat a càrrec de la marca esportiva Munich, que ha creat un disseny de gorra juvenil i colorista per a l’ocasió.

La campanya “Posa’t la Gorra!” és la primera font de recursos per al finançament de tots els serveis, accions i projectes que es porten a terme des de l’associació per tal de donar resposta a les necessitats de les famílies i garantir la seva sostenibilitat en el futur.

Font: xarxanet.org

Share Button