Mirades. Veure i viure el voluntariat

Un projecte d’aprenentatge i servei

Mirades és un aprenentatge vivencial pels joves en col·laboració amb una entitat social. A través de la metodologia d’Aprenentatge i Servei, els joves adquireixen coneixements sobre compromís social i ús de les TIC – TAC -TEP (Tecnologies d’Informació, Aprenentatge i Participació), mitjançant la realització d’un reportatge audiovisual a una entitat social.

La implicació dels joves en aquest projecte és fonamental. Ells mateixos participaran en la creació dels vídeos, creatius i inspiradors, i ho faran per a les entitats escollides.

Amb el projecte Mirades els joves assoleixen coneixements i competències útils pel seu futur, tant a nivell personal, formatiu com professional (aprenentatges). A la vegada, tenen l’oportunitat de crear un material de difusió per a les entitats socials, específicament per als col·lectius atesos (servei).

Vídeos edició 2014

  • PROJECTE HOME

    Testimoni explicant com l’entitat l’ha ajudat a superar el seu problema amb les drogues. Una voluntària expressa quines han estat les seves motivacions a l’hora de fer voluntariat. Els alumnes de l’escola Claret han visitat un dels pisos assistits per l’entitat.

  • SAVE THE CHILDREN

    Un grup de nens i nenes, entrevistats pels alumnes de l’escola Claret, expliquen què és la crisi, què ha provocat i quines estan sent les conseqüències. Alhora, el vídeo mostra quina és la situació dels infants davant la nova realitat social.

  • YAMUNA

    Els alumnes de l’escola Sant Miquel entrevisten a la coordinadora de l’entitat i conjuntament fan un repàs pels diferents projectes de cooperació que Yamuna dur a terme a la India i a Magadascar.

  • AUXILIA

    En aquest vídeo es recullen algunes de les activitats lúdiques que es duen a terme, des de l’entitat, per a persones adultes amb discapacitats físiques i psíquiques. Els alumnes de La Salle Bonanova els han acompanyat recollint opinions, sensacions i evidenciant les barreres arquitectòniques que les persones amb mobilitat reduïda es troben per la ciutat.

  • FUNDACIÓ HOSPITALITAT

    Els alumnes de La Salle Bonanova han entrevistat a diferents persones voluntàries que col·laboren amb l’entitat donant suport, en diferents activitats, a persones amb discapacitat intel·lectual. Els voluntaris expressen que han descobert que hi ha maneres diferents de sentir el món.

  • CENTRE OBERT JOAN SALVADOR GAVINA

    En Josep Maria explica als alumnes de l’escola Caret com va començar en el món del voluntariat ara fa 9 anys. Col·labora en el centre fent activitats a les tardes amb els nens i nenes del barri. Expressa que hi ha una bona sintonia entre els infants, els educadors i els voluntaris.