‘No et quedis fora’, la campanya que reclama l’accessibilitat a les botigues de Girona

Impulsors de la campanya "No et quedis a fora" per fer accessibles les botigues del centre de Girona. La foto és de Mifas.Un estudi a més de 1.300 establiments analitzarà si es garanteix la inclusió a les persones amb mobilitat reduïda.

No et quedis fora’ és la campanya llençada per l’associació MIFAS, Válida Sin Barreras i la Universitat de Girona (UdG) per sensibilitzar sobre la importància de l’accessibilitat en els comerços locals i botigues de la capital gironina. Amb el suport de l’agrupació Girona Centre Eix Comercial, la iniciativa reivindica els drets de les persones amb mobilitat reduïda per accedir als establiments locals sense impediments arquitectònics, urbanístics o logístics.

“Els petits graons a l’entrada dels comerços, que poden semblar insignificants, suposen un vertader obstacle per a les persones que es desplacen amb cadira de rodes”, afirma en un comunicat MIFAS. Segons l’organització, un graó de només 2 centímetres d’alçada ja converteix el local en inaccessible per a les persones amb discapacitat física que no poden caminar.

La campanya s’acompanyarà d’un estudi d’accessibilitat, amb una mostra de més de 1.300 establiments, on s’analitzaran els accessos a botigues, comerços i locals del Barri Vell, Mercadal, Eixample i Santa Eugènia. D’aquest estudi s’extraurà la informació per determinar el grau d’accessibilitat de les zones sondejades.

En una estreta col·laboració acadèmica, cinc estudiants de la Universitat de Girona seran els encarregats de visitar els locals per determinar si són o no són accessibles. Aquells centres que no tinguin cap barrera arquitectònica, se’ls distingirà amb un emblema visual que certifiqui aquesta característica. Pels qui no compleixin amb els criteris d’accessibilitat, se’ls informarà de com poder convertir-los en espais inclusius i de les diferents opcions disponibles.

Font: Xarxanet.org

Share Button