Gairebé 500 establiments solidaris col·laboraran amb el ‘Posem-li pebrots al càncer!’

close-up-view-of-a-basket-of-green-bell-peppers-725x481La campanya de la FECEC arriba als supermercats Condis per distribuir bosses amb pebrots entre els clients per un preu simbòlic d’1,5 euros.

Un any més la campanya ‘Posem-li pebrots al càncer!’ arribarà a 460 supermercats Condis amb l’objectiu de captar els fons necessaris per finançar els programes d’atenció cap a les persones que pateixen la malaltia i als seus familiars. La Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i les seves entitats membres com Oncolliga impulsen una iniciativa per distribuir bosses amb dos pebrots, un verd i un vermell, a un preu simbòlic d’1,5 euros entre els clients de l’empresa de distribució d’aliments.

L’acció se celebrarà en el marc del Dia Mundial contra el Càncer, el pròxim 4 de febrer. Dos dies abans, els dies 1 i 2, un centenar de municipis de Catalunya veuran voluntaris i voluntàries oferint bosses a tothom qui vagi a fer la compra. “La col·laboració amb empreses, com ho fem amb Condis, és importantíssima, ja que ens dona l’oportunitat d’arribar a la societat en global, i de que pràcticament tothom pugui col·laborar almenys un dia”, afirma la coordinadora de voluntariat d’Oncolliga, Maria Vilà.

El forner Daniel Jordà i la periodista Sílvia Tarragona ja han apadrinat la cinquena edició de la campanya, tot i que segurament hi haurà algú més. Durant l’any passat es van vendre 65.000 bosses, una part important del pressupost d’Oncolliga. Els diners recaptats serviran per pagar una hora de psicooncologia, un llit articulat o serveis d’atenció a domicili per fer el dinar a una persona malalta.

El ‘Posem-li pebrots al càncer!’ vol desmitificar la concepció del càncer, que avui es continua associant amb la mort. “El càncer és una malaltia greu, avui incurable, però cada dia s’avança i el futur pot portar la cronificació i també la curació”, precisa Vilà. En aquest sentit, des d’Oncolliga destaquen la importància de la recerca i la inversió en I+D per arribar a aquest estadi.

Crida de voluntariat per col·laborar amb la campanya

La FECEC ha fet una crida al voluntariat per tal que la campanya arribi als més de 460 supermercats Condis distribuïts per Catalunya. La tasca principal dels equips serà informar sobre la campanya i vendre les bosses amb els pebrots solidaris.

La zona amb més ofertes de voluntariat és Barcelona, ja que a la resta de províncies s’han mobilitzat més persones voluntàries. El voluntariat que normalment participa en la campanya és divers, des de persones vinculades a entitats, fins a centres educatius o voluntariat d’empresa. “Acceptem tota mena de persones i col·lectius, només s’ha de veure capaç d’explicar que la recaptació va dedicada a l’atenció del malalt oncològic i els seus familiars”, aclareix Vilà.

A més, hi haurà una sèrie de formacions per aquelles persones que se sumin a la campanya fent voluntariat. Tothom qui vulgui col·laborar i participar en la campanya en els supermercats Condis del seu municipi es podrà inscriure aquí.

Font: Xarxanet.org 

Share Button