El Telèfon de l’Esperança augmenta la seva activitat any rere any

TELEFON_ESPERANÇAEl servei d’atenció telefònica de la Fundació Ajuda i Esperança va atendre 22.614 trucades l’any 2016, un 4% més que el 2015.

La Fundació Ajuda i Esperança és l’organització que gestiona el Telèfon de l’Esperança, un servei d’atenció i escolta telefònica per a totes aquelles persones que necessiten ser escoltades i acompanyades de forma totalment anònima i confidencial. El servei atén qualsevol persona i problemàtica amb la garantia que, quan una persona truca al 93 414 48 48 té la completa seguretat que ningú la jutjarà. D’aquesta manera s’aconsegueix que la persona expressi lliurement tant les seves angoixes i preocupacions com les seves idees i accions.

L’any 2016 es van atendre 22.614 trucades, 1.000 més que l’any anterior. Un 45% de les mateixes derivades de problemes de salut mental. La segona tipologia de trucades, amb un 24%, està relacionada amb conflictes emocionals, solitud i processos de dol, mentre que el tercer motiu més freqüent és el relacional o els problemes entre familiars, un 13%.

El Telèfon de l’Esperança compta amb 178 persones voluntàries que es dediquen a atendre les trucades durant tot l’any, les 24 hores del dia. Les persones voluntàries s’organitzen en diversos torns i són els encarregats d’oferir escolta activa a les persones que truquen. A més, si convé, s’afegeix la derivació del cas a serveis socials públics o privats que puguin oferir respostes més específiques a la situació de la persona que truca.

imatge_mòbil_CRIDA_VOL_2017Crida de Voluntariat

A causa de l’augment de trucades que experimenten cada any, l’entitat està realitzant una crida de voluntariat per tal de poder cobrir totes les necessitats que tenen les seves persones usuàries i oferir una atenció personalitzada.

El perfil de la persona voluntària que es busca per col·laborar en el Telèfon de l’Esperança són persones d’entre 25 i 68 anys preferentment, que visquin un moment emocionalment estable, que tinguin capacitat d’escoltar, habilitats comunicatives i una disponibilitat de 10 hores al mes. 

Totes aquelles persones que estiguin interessades a formar part de l’entitat com a persona voluntària es poden posar en contacte al correu: torns.cabines@telefonoesperanza.com o al 93 202 02 60 en horari de matins.

Share Button