Contes i dibuixos infantils per trencar amb la distància entre generacions

infants_9L’Associació Nou Horitzó posa en contacte a gent gran amb infants en un projecte literari i artístic per fomentar la relació amb la quitxalla.

La Maria Lluïsa i l’Assumpta van ser protagonistes d’una de les primeres lectures de contes a l’Escola Mas Casanovas, feta durant el mes de febrer. En aquesta experiència intergeneracional elles van llegir un conte, i els infants de l’aula van plasmar en dibuixos la història que escoltaven. Aquesta és precisament la filosofia d’un projecte impulsat per l’Associació Nou Horitzó que té un objectiu principal: trencar amb la distància generacional entre grans i petits.

‘Les àvies i els avis escriuen contes i els infants els dibuixen’ és un projecte que pretén fomentar la solidaritat entre generacions. La finalitat de la iniciativa, en la qual ja han participat altres centres educatius com l’Escola Baró de Viver i Els Pins, és contribuir al benestar de les persones grans i fomentar la relació amb la canalla. “Amb aquesta iniciativa volem apropar dos mons que ens sembla que s’han allunyat: el de la infància i el de la vellesa”, expliquen des de l’associació.

‘Caterina’ és un dels títols que els nens i nenes de 2n de Primària van haver de dibuixar al Baró de Viver. Les il·lustracions d’aquests petits lectors i lectores, que funcionen des de l’any 1993 amb motiu de la celebració de ‘L’any de la vellesa i la solidaritat entre generacions’, donen al projecte la part creativa i d’expressió artística.

En aquest sentit, els contes i dibuixos infantils apel·len als avis i àvies perquè puguin envellir activament, implicar-se amb les escoles i que se sentin reconeguts en els espais educatius. Les persones majors de 55 anys poden participar amb l’escriptura d’un conte original. Aquests contes són, però, seleccionats per un jurat especialitzat, que en tria sis.

Un cop el jurat ha triat als autors i autores guanyadors, aquests poden anar a fer una lectura a les escoles de primària que participen en el projecte. En retorn, i amb l’acompanyament de l’equip de mestres, els infants fan un retorn de la lectura amb un dibuix. La cirereta del pastís és un llibre final on es recull els contes i dibuixos seleccionats de cada convocatòria. El llibre, a més,  s’acompanya d’una exposició dels treballs i una festa de cloenda per posar punt final al projecte.

Font: Xarxanet.org

Share Button